PDF

uokPrzedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Typu 207 (E-coupe), 212 (E) i 204 (C, GLK) przy niedostatecznym uziemieniu kolumny kierownicy z jednoczesnym uszkodzeniem ścieżek przewodzenia w kasecie sprzęgacza obrotowego w module przełącznika kolumny kierownicy, w wyniku wyładowania elektrostatycznego mogłoby dojść do nieuzasadnionego aktywowania poduszki powietrznej kierowcy. O uszkodzeniu ścieżek przewodzenia kierowca jest najpierw ostrzegany przez sygnalizację poduszki powietrznej w zestawie wskaźników oraz czerwoną lampkę kontrolną poduszki. Nieuzasadnione aktywowanie poduszki powietrznej kierowcy mogłoby spowodować jego zranienie i zwiększyć niebezpieczeństwo wypadku. ...»