PDF

„E-powiat – cyfryzacja urzędu Starostwa Powiatowego w Ostródzie”„E-powiat – cyfryzacja urzędu Starostwa Powiatowego w Ostródzie” to aktualnie pierwszy etap realizowanego projektu, którego głównym celem jest zwiększenie efektywności i dostępności geoportalu Powiatu Ostródzkiego poprzez udostępnienie i świadczenie 21 e-usług publicznych. Kolejny etap rozpocznie się w marcu 2021 roku i utworzy kolejnych 17 nowych e-usług publicznych a także umożliwi zakup niezbędnego wyposażenia.

 

„Powiat Ostródzki stara się z wyprzedzeniem reagować na intensywnie zachodzące przemiany społeczno-gospodarcze oraz wyzwania, jakie Unia Europejska i rozwijające się społeczeństwo stawiają przed administracją samorządową, co znajduje odzwierciedlenie w aktualnie realizowanych przedsięwzięciach. W Starostwie Powiatowym w Ostródzie trwa wdrażanie nowych procedur, których celem jest cyfryzacja całego urzędu” – mówi Andrzej Wiczkowski Starosta Ostródzki.

Oba projekty będą realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020, działanie 3.1 Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych. Łączna wartość projektów stanowi kwotę ok. 1,8 mln zł, w tym dofinansowanie 1,5 mln zł, a wkład własny w kwocie ok. 270 tys. zł pochodzi z budżetu powiatu ostródzkiego.

Przez minione miesiące zaostrzonego reżimu sanitarnego oraz panującego zagrożenia epidemiologicznego zaobserwowaliśmy jak ważne jest podejmowanie działań celem wprowadzania jak najszerszego spectrum e-usług w Starostwie Powiatowym. Dzięki implementacji planowanego projektu nastąpi znacząca rozbudowa katalogu świadczonych usług dostępnych przez Internet, co będzie zgodne i dostosowane do wymagań stawianych współczesnym samorządom.

Przekształcanie administracji w e-administrację nie sprowadza się jedynie do utworzenia portalu internetowego, za pomocą którego są świadczone usługi publiczne. Inicjatywy e-administracji wymagają – oprócz tego – w szczególności: przeprojektowania wewnętrznych procesów administracji, sprzętu – tj. zaplecza wspomagającego wykonywanie zadań, a także odpowiedniej współpracy pomiędzy różnymi jednostkami rządowymi i samorządowymi w celu rozwiązywania często złożonych problemów - jest to nieustanny proces podlegający ulepszeniu i modyfikacjom tak, aby był jak najbardziej efektywny w działaniu zarówno dla klientów jak i urzędników. Zakres prac realizowanych projektów przyczyni się do utworzenia urzędu otwartego, stojącego frontem do obywatela, gdyż w wyniku realizacji obu projektów wdrożonych zostanie łącznie 38 e-usług i sukcesywnie dochodzić będą kolejne.

Udostępnianie informacji sektora publicznego z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi internetowych zapewni:

Zwiększenie dostępności urzędu poprzez wprowadzenie usług online dla klientów służyć będzie zwiększeniu aktywności społeczeństwa w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych. Będzie stanowić także ulepszenie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, osób zamieszkujących na obszarach peryferyjnych, oddalonych od Ostródy, dla których osobisty kontakt jest utrudniony.

Zachęcamy do śledzenia publikowanych materiałów w naszych mediach społecznościowych.

{youtube}cbwGJW0zdFM{/youtube}

Materiał filmowy: Telewizja Mazury

mt_gallery:5