W ostatnich latach Powiat ostródzki systematycznie inwestuje w technologie cyfrowe. Kontynuując działania w tym zakresie urząd prowadzi cyfryzację usług dla obywateli oraz elektroniczny obieg dokumentacji wewnątrz urzędu. Dzięki realizacji projektu pn. „E-powiat – cyfryzacja urzędu Starostwa Powiatowego w Ostródzie – etap 2” już w II kwartale uruchomiona zostanie platforma Cyfrowy Urząd na której obywatele znajdą 17 e-usług, które będą mogły zostać „zlecone” bez konieczności pojawiania się w urzędzie.
Wśród udostępnionych usług znajdą się e-usługi o następującej tematyce:
- Zrzeczenie się licencji lub zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego,
- Wydanie zaświadczenie potwierdzającego dane zawarte w zagubionej karcie pojazdu albo zagubionym dowodzie rejestracyjnym,
- Złożenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej,
- Pozwolenie na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
- Zgłoszenie instalacji niewymagających pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
- Zgłoszenie instalacji wytwarzających pole elektromagnetyczne oraz informacje o zmianie danych w ww. zgłoszeniu,
- Rejestracja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb,
- Wydawanie kart wędkarskich,
- Wydawanie decyzji zezwalających na wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
- Wydawanie decyzji na zmianę lasu na użytek rolny Wniosek o wydanie aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub kopii tego aktu,
- Wniosek o wydanie wypisu (zaświadczenia) z ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
- Wniosek o wydanie skierowania do kształcenia specjalnego,
- Zaświadczenie o wpisie do ewidencji uczniowskich klubów sportowych prowadzonej przez Starostę,
- Wniosek o wydanie materiałów informacyjno-promocyjnych,
- Wniosek o przyznanie patronatu honorowego lub udział w komitecie honorowym,
- Wniosek o publikacje materiału informacyjnego na stronie internetowej www.powiat.demotest.pl
Realizacja działań zaplanowanych w projekcie wpłynie na poprawę jakości i efektywności świadczonych usług oraz usprawnienie procesów administracyjnych, które umożliwią załatwienie sprawy w całości przez Internet. W ramach projektu został zakupiony także sprzęt i wyposażenie informatyczne, które wspomaga funkcjonowanie elektronicznego obiegu dokumentów i korzystanie z e-usług. Od przyszłego roku istotne zmiany nastąpią także na polu współpracy z organizacjami pozarządowymi gdyż zostanie wprowadzony nowy system Witkac.pl. Ten kompleksowy system informatyczny usprawni m.in. ogłaszanie konkursów ofert, nabór i ocenę wniosków dotacyjnych, tworzenie umów oraz składanie i weryfikację sprawozdań. Celem wszystkich podjętych działań i inicjatyw jest budowa nowoczesnego i zinformatyzowanego e-urzędu, opartego o technologie informacyjno-komunikacyjne. Projekt będzie realizowany w siedzibie Wnioskodawcy – budynek Starostwa Powiatowego w Ostródzie, a także w Oddziale Zamiejscowym w Morągu.
Projekt jest realizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego. Wartość projektu wynosi 1 032 651, 56 zł, w tym 877 753,83 zł wynosi dofinansowanie.
{youtube}GdZX0nvIB10{/youtube}