Od 1 października 2024 roku wdrożony został nowy model obsługi teleinformatycznej klienta Krajowej Administracji Skarbowej – jest to ogólnopolska Centralna Infolinia KAS i jest ona częścią Multikanałowego Centrum Komunikacji. Jest to nowoczesny system teleinformatyczny, który zapewnia szybką i profesjonalną obsługę klientów KAS w różnych kanałach zdalnych, pewność i bezpieczeństwo oraz wygodę.
W ramach infolinii KAS w całej Polsce urzędy skarbowe będą obsługiwały klientów pod numerami, które były do tej pory wykorzystywane przez Krajową Informację Skarbową:
- (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych i połączeń z zagranicy,
- 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.
Infolinia urzędu skarbowego jest do Państwa dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00 oraz od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.
Nie zmieniają się zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowanego urzędy skarbowe obsługujące duże podmioty gospodarcze. Pracownicy tych urzędów, są dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów.
Jakie informacje uzyska dzwoniący
Dzwoniąc na infolinię KAS klienci, jak dotychczas, uzyskają ogólną informację podatkowo-celną bez konieczności potwierdzania tożsamości.
Każdy podatnik może zadzwonić na infolinię KAS i uzyskać informacje dotyczące swoich spraw podatkowych, które są objęte tajemnicą skarbową, po uwierzytelnieniu kodem telePIN.
Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub użytkownicy konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym(UKO) również mogą telefonicznie uzyskać dostęp do indywidualnych informacji objętych tajemnicą skarbową swoich mocodawców lub organizacji, do konta której są upoważnieni.
Obecnie trwają prace, aby telefoniczny dostęp do indywidualnych informacji o podatniku miały też osoby z pełnomocnictwem do podpisywania deklaracji UPL-1 lub z pełnomocnictwem szczególnym PPS-1 – w zakresie posiadanego umocowania. W tym przypadku księgowy jednak będzie musiał uwierzytelnić się kodem telePIN na poziomie właściwego urzędu skarbowego, a nie konsultanta centralnej infolinii KAS.
Więcej szczegółowych informacji znajduje się na stronie www.podatki.gov.pl pod hasłem: Telefon do konsultanta Krajowej Administracji Skarbowej.
Źródło informacji: Paweł Leduchowski Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostródzie
Powiat społecznościowy
Dołącz do nas i Ty!