krajobraz pochylnia1 pomost

Infolinia KASOd 1 października 2024 roku wdrożony został nowy model obsługi teleinformatycznej klienta Krajowej Administracji Skarbowej – jest to ogólnopolska Centralna Infolinia KAS i jest ona częścią Multikanałowego Centrum Komunikacji. Jest to nowoczesny system teleinformatyczny, który zapewnia szybką i profesjonalną obsługę klientów KAS w różnych kanałach zdalnych, pewność i bezpieczeństwo oraz wygodę.

Infolinia KAS

W ramach infolinii KAS w całej Polsce urzędy skarbowe będą obsługiwały klientów pod numerami, które były do tej pory wykorzystywane przez Krajową Informację Skarbową:
  • (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych i połączeń z zagranicy,
  • 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.
Połączenia z dotychczasowymi numerami urzędów skarbowych będą automatycznie przekierowywane na infolinię.
Infolinia urzędu skarbowego jest do Państwa dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00 oraz od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.
Nie zmieniają się zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowanego urzędy skarbowe obsługujące duże podmioty gospodarcze. Pracownicy tych urzędów, są dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów.

Jakie informacje uzyska dzwoniący
Dzwoniąc na infolinię KAS klienci, jak dotychczas, uzyskają ogólną informację podatkowo-celną bez konieczności potwierdzania tożsamości.
 
Nowością będzie możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową np. o rozliczeniach swoich nadpłat i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych. W tym celu konieczne będzie potwierdzenie tożsamości kodem telePIN.
 
Uwierzytelnienie za pomocą telePIN
Każdy podatnik może zadzwonić na infolinię KAS i uzyskać informacje dotyczące swoich spraw podatkowych, które są objęte tajemnicą skarbową, po uwierzytelnieniu kodem telePIN.
Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.

Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub użytkownicy konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym(UKO) również mogą telefonicznie uzyskać dostęp do indywidualnych informacji objętych tajemnicą skarbową swoich mocodawców lub organizacji, do konta której są upoważnieni.

Obecnie trwają prace, aby telefoniczny dostęp do indywidualnych informacji o podatniku miały też osoby z pełnomocnictwem do podpisywania deklaracji UPL-1 lub z pełnomocnictwem szczególnym PPS-1 – w zakresie posiadanego umocowania. W tym przypadku księgowy jednak będzie musiał uwierzytelnić się kodem telePIN na poziomie właściwego urzędu skarbowego, a nie konsultanta centralnej infolinii KAS.

Więcej szczegółowych informacji znajduje się na stronie www.podatki.gov.pl pod hasłem: Telefon do konsultanta Krajowej Administracji Skarbowej.

Źródło informacji: Paweł Leduchowski Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostródzie

Oświata link

Oświata Kultura i Sport

Z życia szkół i placówek
Doradztwo zawodowe
Profilaktyka szkolna
Warmińsko-Mazurskie dni rodziny
Wykaz szkół i placówek oświatowych

linkuje cały box

Rozwój lokalny

Perspektywa finansowa 2014-2020
Zrealizowane projekty 2007-2013
Dokumenty strategiczne

Strefa interesanta link

Strefa Interesanta

Powiatowy Rzecznik Konsumetów
PCPR
Powiatowy Urząd Pracy
Konsultacje Społeczne
Poradnik Interesanta

 bip logo 2

Powiat społecznościowy

Dołącz do nas i Ty!

 fedwim 1

super powiat3

logo2019logo zpp Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna

Warmińsko-Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna 

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury

 

Pliki cookies i Polityka Prywatności

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.