WYDZIAŁ INWESTYCJI I ROZWOJU LOKALNEGO |
GŁÓWNE ZADANIA:
- przedkładanie Zarządowi Powiatu w Ostródzie propozycji realizacji zadań inwestycyjnych rocznych i wieloletnich oraz zmian w budżecie,
- przygotowanie i koordynowanie realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych ujętych w budżecie Powiatu, takich jak:
- opracowywanie zakresów rzeczowych zadań inwestycyjnych i remontowych,
- przygotowywanie projektów umów o realizację usług projektowych i nadzoru inwestorskiego, robót budowlanych oraz dostaw i usług pozostałych związanych z realizacją robót budowlanych,
- uzyskiwanie decyzji administracyjnych i uzgodnień dokumentacji projektowej,
- zlecanie realizacji dokumentacji projektowej i jej weryfikowanie (w tym dokumentacji obiektów objętych ochroną konserwatora zabytków),
- zlecanie wykonania kosztorysów inwestorskich i ich weryfikowanie,
- opracowywanie kosztorysów inwestorskich, szacowanie wartości robót budowlanych (w tym ustalanie wysokości podatku VAT),
- bezpośredni nadzór nad prawidłowością realizacji robót budowlanych i zgodnością z zawartymi umowami,
- przygotowanie oraz dokonywanie odbiorów: częściowych i końcowych robót budowlanych oraz usunięcia usterek w okresie gwarancyjnym,
- uzyskiwanie decyzji zezwalającej na użytkowanie obiektów,
- prowadzenie pełnej dokumentacji realizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych,
- prowadzenie archiwum dokumentacji projektowej,
- prowadzenie książek obiektów budowlanych,
- zlecanie przeglądów technicznych wybranych obiektów,
- przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia oraz wartości szacunkowej do postępowań prowadzonych w trybie ustawy Prawo zamówień
- publicznych, udział w prowadzeniu postępowań i nadzorowanie zgodności wykonania umów z przedmiotem zamówienia opisanym w ofercie,
- ewidencja udzielanych zamówień publicznych prowadzonych w trybie art. 4, pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- koordynacja działań Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie integracji europejskiej,
- gromadzenie, opracowywanie i przekazywanie informacji oraz materiałów otrzymywanych z odpowiednich instytucji unijnych dotyczących działalności samorządów lokalnych,
- stały udział w procesie kształcenia dotyczącego zagadnień integracyjnych oraz inicjowanie i przekazywanie informacji do samorządów lokalnych oraz grup środowiskowych w Powiecie,
- gromadzenie danych i monitorowanie prac związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
- nadzorowanie i koordynowanie realizowanych programów rozwoju lokalnego oraz współpracy w tym zakresie z innymi komórkami
- organizacyjnymi starostwa i jednostkami organizacyjnymi Powiatu,
- koordynowanie współpracy komórek organizacyjnych starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie pozyskiwania funduszy
- inwestycyjnych, w szczególności nadzoru nad przygotowywaniem i składaniem odpowiednich dokumentów aplikacyjnych,
- współpraca z innymi podmiotami w zakresie realizacji wspólnych projektów inwestycyjnych i nie inwestycyjnych,
- inspirowanie i udział w realizacji projektów współfinansowanych z programów pomocowych,
- współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami skupiającymi przedsiębiorców,
- współpraca przy organizacji szkoleń i konferencji i innych wydarzen skierowanych do przedsiębiorców Powiatu Ostródzkiego,
- zamieszczanie informacji na stronie internetowej powiatu o możliwościach finansowania przedsięwzięć ze środków zewnętrznych dla jednostek
- organizacyjnych powiatu ostródzkiego, organizacji pozarządowych i firm,
- prowadzenie spraw dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym umieszczanie niezbędnych informacji na stronie internetowej,
- przygotowywanie rocznych, wieloletnich programów współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi i składanie sprawozdań Radzie z ich realizacji,
- współpraca przy organizacji szkoleń dla organizacji pozarządowych,
- przygotowywanie konkursów ofert na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, w tym kontrola realizacji umów, rozliczanie merytoryczne i finansowe zadań publicznych,
- współpraca przy organizacji targów organizacji pozarządowych,
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami mającymi siedzibę na terenie powiatu,
- realizacja zadań, wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej w zakresie spraw związanych z przygotowaniem
- procedury wyłonienia organizacji pozarządowej, przygotowania umowy oraz kontroli wykonywania umowy przez organizację pozarządową na
- zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- współdziałanie w zakresie prac Związku Gmin i Powiatów Kanału Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego w tym współpraca przy realizacji projektów wynikających z dokumentów strategicznych,
- współdziałanie w zakresie administrowania budynkiem Centrum Użyteczności Publicznej.
WYKAZ PRACOWNIKÓW:
- Wilczek Artur - 89 642 98 41 - Naczelnik Wydziału - nr pok. 421
- Myśliński Marek - 89 642 98 04 - Inspektor - nr pok. 419
- Jobska Magdalena - 89 642 98 04 - Inspektor - nr pok. 419
- Matusiak Monika - 89 642 98 32 - Inspektor - nr pok. 436
- Kopańko-Zalewska Marta - 89 642 98 28 - Inspektor nr pok. 436
- Szerszeń Piotr - 89 642 98 28 - Inspektor nr pok. 436
- Rosłoniec Aleksandra - 89 642 98 52 - Inspektor nr pok. 436
-
Grobis Piotr - 89 642 98 40 - Specjalista ds. BHP, Inspektor Danych Osobowych - nr pok. 312
POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW |
1. Do zadań rzecznika konsumentów należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
2. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
-
Janiak-Pepłowska Agnieszka - 89 642 98 63 - Powiatowy Rzecznik Konsumentów - nr pok. 412
REFERAT OBRONY CYWILNEJ, ZDROWIA I SPRAW OBYWATELSKICH |
Pracownicy Referat Obrony Cywilnej, Zdrowia i Spraw Obywatelskich obsługują Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Wasześcik Agnieszka - 89 642 98 62 / 89 642 18 92 - Podinspektor - pok. 414
- Gesek Joanna - 89 642 98 62 / 89 642 18 92 - Inspektor - pok. 414
WYDZIAŁ ROZWOJU LOKALNEGO |
Główne zadania:
- Koordynacja działań Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie integracji europejskiej
- Koordynowanie prac w zakresie przygotowywania wniosków dotyczących pozyskiwania środków z funduszy zew.
- Udział w realizacji projektów współfinansowanych z programów pomocowych.
- Faraś - Bąk Adriana - 89 642 98 43 - Naczelnik Wydziału - CUP pok. 212
- Kopańko - Zalewska Marta - 89 642 98 28 - Inspektor - CUP pok. 210
- Szerszeń Piotr - 89 642 98 28 - Inspektor - CUP pok. 210
- Matusiak Monika - 89 642 98 32 - Inspektor - CUP pok. 213
- Rosłoniec Aleksandra - 89 642 98 52 - Inspektor - CUP pok. 213A
Powiat społecznościowy
Dołącz do nas i Ty!