POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW |
1. Do zadań rzecznika konsumentów należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
2. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
-
Janiak-Pepłowska Agnieszka - 89 642 98 63 - Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Centrum Użyteczności Publicznej (CUP), pokój 213 na I piętrze, ul. Jana III Sobieskiego 9, 14-100 Ostróda.
Powiat społecznościowy
Dołącz do nas i Ty!